Без рубрики

Дорожні нотатки краков прага і левів за 8 днів кореспондент сьогодні…

12.01.2018

Дорожні нотатки: Краків, Прага і Львів за 8 днів

кореспондент "сьогодні" випробував на собі автобусний тур в Європу.

• Гуляш по старопольски. У величезній буханці запікається м’ясо і овочі. Фото Е.Токарчук. Соляні шахти Величка. Всі ці фігури висічені з кам’яної солі. Фото Е.Токарчук Вечірня Прага. Фото Е.Токарчук Вид Праги. У центрі — Карлів міст, символ міста. Фото Е.Токарчук Карлові Вари. Фото Е.Токарчук Годинники в Єврейському кварталі. Вони йдуть навпаки. Так євреї висловили свій протест проти геноциду. Фото Е.Токарчук Кутна Гора. Фото Е.Токарчук Карлові Вари. Будиночок Петра I. Фото Е.Токарчук

На момент вибору автобусного туру в Європу я встигла побувати тільки в Єгипті. А це означає, що з отриманням візи в країни Шенгену могли бути проблеми (в деяких посольствах вимагають не тільки довідку про доходи, а й позначку в закордонному паспорті про те, що ти вже встиг побувати як мінімум у Східній Європі). Тому, щоб не ускладнювати собі життя і забезпечити безпроблемне отримання шенгенської візи в майбутньому вибір припав на 7-денний тур по Польщі і Чехії. Відразу обмовлюся, це було обумовлено нічим іншим, крім як датою туру — вона була оптимальною для мене. Та й вартість приваблювала — всього 250 євро. Правда, сюди входили тільки сніданки, послуги гіда та екскурсовода, екскурсії по Празі, Кракову і Львову, а також проживання в 3-зірковому готелі. За проїзд від Києва до Львова (саме звідси починався тур) і факультативні екскурсії — окрема плата.

Оформлення документів в турфірмі зайняло 2 тижні. Ніяких складнощів не було, але коли візи були отримані і я з чоловіком прийшла отримувати пакет документів, нам видали тільки інформлисти, в якому по днях була розписана екскурсійна програма, зазначений номер автобуса і ім’я гіда, який зустрічає нас у Львові. Всі інші документи, в тому числі і наші закордонні паспорти, обіцяли віддати у Львові. Це, звичайно, дуже насторожило. Ми не відмовилися від поїздки тільки тому, що у турфірми була перевірена репутація. Але все одно в те, що все-таки удемо в Європу, ми повірили тільки тоді, коли побачили на пероні львівського вокзалу нашого зустрічає (вже пізніше ми дізналися, що в організації автобусних турів практика віддавати закордонного паспорта вже у Львові дуже поширена).

День 1-й. Отже, наше тижневу подорож почалося у Львові. Сюди ми прибули в 6 ранку з Києва, а автобус вирушав на Краків в 8. Пару слів про траспорту. Їм виявився не новий, але цілком стерпний автобус. Кондиціонер працював, сидіння регулювалися, правда, були жорстким. Але найголовніше — відстань між ними було таке, що найвищій людині не доводилося притискати колінами вуха (до речі, якщо турист дуже високий або огрядний, йому в турфірмі можуть просто-напросто відмовити в оформленні туру. По-перше, тому що йому буде дуже фізично важко, по-друге, щоб не було обурень з боку попутника).

Біотуалет був відсутній. Але ми діскофорта не відчули. По-перше, на кордоні всі зручності були (як жартував гід на україно-польському кордоні, "сходіть на екскурсія в музей" — "музей" по-польськи означає туалет). Крім того, на автобанах є безкоштовні туалети — дуже "комфортабельні": Чисті, з милом і папером. До того ж приблизно через 2 години після кордону ми зупинилися перекусити і почистити пір’ячко в придорожній харчевні. Рада — замовляйте їду по півпорції, інакше заплатите зайві гроші. Так я замовила собі порцію налисників, і замість очікуваних 2-х (як у нас), мені принесли цілих 8 (!). На двох обід тут нам обійшовся приблизно в 15 євро.

Після ситного обіду за законом Архімеда покладається поспати. Що ми і зробили в автобусі. Прокинулися вже на під’їзді до Кракова, близько 8 вечора. За програмою нас повинні були спочатку завести в готель, а потім в краківський аквапарк (близько 10 євро). Але так як нас промаринували більше 3-х годин на україно-польському кордоні (подібного більше ніразу не було), то ми порушили графік. Тому було запропоновано відразу ж їхати в аквапарк. Тих, хто погодився, відвезли туди, інших доставили в готель. Ми відмовилися від ідеї з аквапарком, так як довелося б всі цінні речі залишати в шафці в передевалке, а там за їх збереження ніхто відповідальності не несе. У загальній сумі шлях від Львова до нашого готелю зайняв близько 13 годин. Тільки до кінця поїздки відчувалася втома.

Кілька слів про готелі. Це був 3-зірковий готель, які знаходився на самій околиці Кракова. Як на мене, дуже затишний. Домашній інтер’єр, білосніжна постіль, чистота — для нас побачене виявилося хорошим завершенням дня.

День 2-й. Підйом в 7 ранку, о 7.30 — сніданок, в 8 — виїзд на екскурсію. Приблизно так, плюс-мінус півгодини, починалося кожне наше ранок. Тому втома вже до середини туру накопичилася капітальна, адже доводилося цілими днями ходити, пізно лягати і рано вставати. Так що, вибравши автобусний тур, морально і фізично будьте готові до того, що цей відпочинок дуже активний. Тому забудьте про взуття на підборах (по ній, до речі, безпомилково визначають наших туристів) і парадному одязі: головний критерій у виборі, у чому їхати, — максимум зручності.

Але повернемося до сніданку. На відміну від рясних порцій в придорожньому фаст-фуді, шведський стіл у Польщі нас "порадував" бідним і одноманітним асортиментом. Так що годині о 11 нас прихопило почуття голоду. Більш кмітливі туристи прихопили на перекус бутербродів зі шведського столу (а деякі "економщікі" тільки "прихватами" з сніданків і перебивалися, не витрачаючи на обід і на вечерю ні копійки).

Після сніданку ми завантажилися в автобус і нас повезли на першу зустріч з Краковом. Зізнатися чесно, "побачення" вдалося на славу. Погода була чудовою (важливий фактор, так як більшість екскурсій пішохідні, тому, вирушаючи в тур поцікавтеся прогнозом погоди), а місто було ще прекрасніше. Якщо ви захоплюєтеся Львовом, то Краків вам неодмінно сподобається (і Львів, і Краків, і Прага побудовані за Магдебурзьким правом: в центрі міста — торгова площа з сукняними рядами і Ратушею). Споглядання історичних пам’яток зайняло півдня.

Пообідали ми в одній з харчевень біля Оперного театру: це недалеко від історичного серця Кракова, але тут вже значно дешевше. Відмінний обід (специалитет місцевої кухні — старопольській гуляш: м’ясо, запечене в хлібі) обійшовся нам на двох в 20 євро. Після у нас було пару годин вільного часу, а потім нас чекало занурення під землю — відвідування всесвітньовідомих соляних копалень Величко (15 євро): тут знаходиться єдина в світі підземна діюча (!) Церква, в якій все — підлогу, склепіння, скульптури, ікони , люстра — виконано з кам’яної солі.

Повернулися в готель втомлені, але задоволені близько 10 години вечора.

День 3-й. О пів на восьму ранку ми вже їхали в напрямку Праги, а до двох дня ми вже обідали в придорожньому чеському ресторанчику. Розміри порції ті ж, що і в Польщі, а от сервіс — підкачав. До туристів тут ставляться як до липких, яку треба по максимуму обдерти. Причому з таким ставленням в Чехії, на відміну від Польщі, ми стикалися дуже часто: купуєш їжу в супермаркеті — хоч 2 крони, але не додадуть. А в цьому ресторанчику ми взагалі ледь не дорахувалися великої суми. Користуючись загальною метушнею і тим, що ми ще не звикли до виду чеських грошей, нам замість 500 крон дали здачу 50 крон. Тому порада: в Чехії всюди обов’язково перераховуйте здачу.

У празькій готелі ми були до 5 вечора. Різниця з польським готелем була величезною. Там — домашній затишок, тут — сіра казенщина. Така собі чесна "трійка" в спальному райончик без всяких плюсів.

Півгодини на те, щоб почистити пір’ячко — і вперед підкорювати Прагу. Вірніше, скорятися Празі. Її родзинка — навіть не в приголомшливою архітектурою, а в "приколах", Які зустрічаються на кожному кроці. Те найвужча вуличка в Європі — всього 70 см вширину, але зі світлофором. Те скульптури двох президентів, що справляють малу нужду і "виписують" на воді різні послання. Те танцюючий будинок. Загалом, було що подивитися на сон грядущий.

День 4-й. З самого ранку ми вирушили в Карлові Вари (25 євро). Їхати туди близько 3-х годин, так що до 11 дня ми були вже на місці. Відразу скажу, що на мене Карлові Вари не справили великого враження. Крихітне містечко, суцільно складається з готелів, ресторанчиків і сувенірних лавок. Всесвітньовідомі мінеральні джерела являють собою невеликі фонтанчики, над якими споруджені альтанки. Пити воду можна безкоштовно, але цього робити не варто: непідготовлений організм може "растроилась" через незвичний пиття.

Протягом години нас водили по курорту. Потім — близько 3 годин вільного часу. Гід порадила нам відвідати кафе "Елефант", Де знімався Штірліц, і термальний басейн (басейн під відкритим небом, t води — 27 * С). Рада — не витрачайте час на шопінг в Карлових Варах. Сувеніри ті ж, що і в Празі. А знамениті карловарські вафлі тут продаються за 32 крони, а в празькому супермаркеті можна купити за 29 крон. Краще насолодитеся спокоєм цього місця.

Після Карлових Вар ми вирушили дегустувати чеський специалитет — пиво. За 5 євро нас повезли на королівський пивзавод "Крушавец". Тут нас чекала екскурсія по заводу (як на мене, досить нудна) і заповітна мрія пивоманів — дегустація пива. Його можна було пити в необмеженій кількості. При заводі був магазинчик, де можна було затаритися фірмовим пивом. Але воно за якістю не відрізняється від того, що продають у чеських супермаркетів, але в останніх воно коштує дешевше. Так що навіщо платити більше?

Насолодившись повною мірою чеським пивом, ми попрямували в Прагу. Але не в готель, а на шоу "співаючих фонтанів" (10 євро). Це факультативне розвага: хочеш їдь — хочеш немає. Але я раджу всім обов’язково поїхати. Час будете насолоджуватися неймовірним видовищем: під класичну музику фонтани так "витанцьовують", Що дух захоплює. При цьому на водній стіні раз у раз з’являються сцени з балету.

День 5-й. Почався з екскурсії по Празі. Нам показали королівський палац, де зараз знаходиться резиденція президента, празькі палаци. Потім — вільний час, до 6 вечора. Насамперед ми пішли в чеська ресторанчик, щоб спробувати місцевий специалитет — "коліно" і тушковану з капустою качку. Друге блюдо мене не вразило. А ось перше ми навіть сфотографували. Уявіть собі засмажену свинячу ногу вагою близько 1,5 кг у себе на тарілці ¬- є від чого зрадіти душі гурмана. Чоловік цілком впоратися з такою порцією, а от жінкам рекомендую замовляти "коліно" на двох, інакше не впораєтеся. Час, що залишився після обіду час ми витратили на відвідування сувенірного ринку і прогулянки по Празі. До речі, про сувеніри. Їх Чехії варто везти з собою місцеве пиво — у нас хоч і продається і практично за тією ж ціною, але, повірте, за смаком їх неможливо порівняти. А ось без покупки "Бехеровка" — місцевого лікеру, приготованого на 40 травах, які подають як аперитив, — можна обійтися. Ціна, що у нас, що в Чехії, однакова. За смаком нічим не відрізняються. Так що краще залиште місце в багажі для місцевої настоянки "Фернет" — у нас вона не продається. Для тих, хто не любить ядрений алкоголь, рада — купуйте цитрусовий "Фернет": Він набагато м’якше, ніж звичайно. Також в Чехії продаються дуже гарні прикраси з граната і бурштину, кераміка, і, звичайно ж, всесвітньовідоме богемське скло. І не забудьте прихопити з собою кілька коробок карловарських вафель — ідеальний подарунок для друзів і родсвенніков.

Після чудово проведеного дня ввечері нас чекало розчарування — поїздка на прогулянковому катері по Влтаві. Обійшлася вона нам в 20 євро з носа. Перше розчарування — з 1,5 годин екскурсії близько 50 хвилин ми простирчали в кам’яних "ящиках" — в шлюзах. Так що милувалися празькими берегами ми менше години. Друге розчарування — море їжі і взагалі ніяких напоїв. Довелося витрачати додатково гроші (келих пива — 5 євро). Загалом, після цієї поїздки у мене особисто залишилося відчуття лохатрона. Краще б ми погуляли по Празі. До того ж за 1,5-годинну поїздку з нас здерли 20 євро — практично стільки ж, скільки за екскурсію в Карлові Вари.

День 6-й. Вранці цього дня ми рвонули на автобусі в чеську Богемію — дивитися Сихров замок (15 євро). З нашої групи поїхали тільки кілька людей, в їх числі були і ми. І треба сказати, що ми трохи пошкодували, що опинилися не в більшості. Замок, безумовно, гарний, є там, що подивитися — зокрема, як жили європейська знать в 17-19 ст. Але в порівнянні з кримськими Воронцовским і Лівадійською палацами, Сихров, м’яко кажучи, не вражає. Тому сюди я б порекомендувала поїхати тим, хто взагалі ніколи не бував в палацах і замках, інакше вас чекає розчарування. Наше скрасило те, що в Сіхрове можна набагато дешевше купити гранат, ніж в Празі. А також чудове "сламкове" вино — дуже солодке і смачне.

Якщо перша половина дня не порадувала, то друга все компенсувала з лишком — ми пішли на виставу в знамениті "чорний театр" (10 євро). Суть проста ¬- на сцені чорним-чорно, тому не видно акторів, одягнених в чорне, тому по сцені літають різні, фосфоріцірующее предмети — здається, що вони виникають з нізвідки і зникають в нікуди. Правда, до кінця туру накопичилася така втома, що я не дивлячись на ефектне видовище, раз у раз клював носом. Тому, якщо йти в "чорний театр", То бажано на початку туру, коли ви ще буде повні сил.

День 7-й. нас "завантажили" в автобус і повезли в супермаркет — щоб затоваритися їжею, питвом перед марш-кидком в Україні. Після цього — остання чеська екскурсія ¬- відвідування Кутній Гори, де знаходиться сумнозвісна церковця Костніца. Тут все абсолютно зроблено з людських останків: піраміди з черепів, люстри з кісток … Бр-рр. Плюс специфічний запах. Загалом більше 10 хвилин мені особисто було неприємно перебувати тут. Але, безумовно, місце колоритне.

Потім нас провели по самому містечку і в шлях в дорогу. Виїхали ми з Кутній Гори десь о 3 годині, і 8 ранку наступного дня були вже у Львові.

День 8-й. Зізнатися чесно, Львів після Кракова і Праги вже не сприймався мною, як раніше. Око то раз натикався на облізлий штукатурку і на купи сміття. І сил-то особливо не було вже, щоб ходити по львівській бруківці. Тому ми дуже пошкодували, що взяли квиток на Київ не на 12 годину дня, а на 11 годину вечора — щоб побільше насолодитися львівськими красотами. Не повторюйте нашу помилку. Беріть квитки так, щоб після автобуса відразу ж завалитися на бічну в купе: після 7 днів в Європі у вас вже не буде ні фізичних, ні моральних сил на нові враження.